Friday, February 24, 2012

:: alHamDuL!LLah ________ cUkuP sEm!nGgu ::



hye peeps ^_^
alhamdulillah, Allah masih panjang kn umur aku hingga ke hari ni.. & syukur sbb buleyh jumpa awok2 lg utk new update malam nie. .


korang nak tau apa yg cukup seminggu yg aku cakapkn kat atas tue ?? haa, ari ni genap seminggu aku jalankan amanah aku sebagai seorang mahasiswi kt UKM nih. . alhamdulillah,, walaupn masa mula2 start sem 2 ni, agak merumitkan, ALLAH da permudahkan aku serba sedikit dlm uruskan segala urusan2 yg kena bt masa ni. .



terima kasih ya ALLAH. . . ^^


sebenarnya, kelas tak semua mula minggu ni. . sbbnya semua tahu dalam masa minggu ni akan sibuk untuk daftar subjek & kelas tutorial, so tak semua lecturer start mengajar. . tapi, aku ttp pegi jugak fakulti setiap hari sepanjang minggu ni. . tak nak scape langsung kelas kalau diizinkan. . ari rabu ari tu pun aku tak da la sehat mana, tapi tu la ALLAH da permudah kan aku & aku gagahkn jugak p kelas ari tu. . syukur sgt2


semester baru ni la aku azam aku nak bg dapat lg elok result final exam nnt.. so, dari sekarang aku tak bleyh main2 dah, & kena pulun betul2. . aku nasihatkan korang2 yg tgh study & untuk aku sendiri,, guna la peluang yg kita dapat ni dgn belajar sungguh2 k. .

belajar betul2 tau !! ^^




kat mana2 pn boleh cari ilmu :)


ingat tau pesanan td. . hihi ~ apa2 pun setiap usaha yg kita lakukan tambah dgn niat kerana ALLAH, pasti ada ganjaran yg setimpal. . believe it kayh

dalam masa yg seminggu ni jugak genap aku da tinggalkan rumah, mak, ayah, abang, & adik2 aku. . ya ALLAH, rindu sgt2 kt diorang. . aku dah tekad dlm hati yg aku nk belajar sungguh2 n nk buktikan kt mak ayah aku yg aku buleyh b'jaya. . aku nak diorang rasa bangga ngn kejayaan aku satu ary nnt. . korang pn mesti nak jugak kn jadi mcm tu ??



aku nak jd mcm ni,, korang ?? ^^




insyaAllah, segulung ijazah untuk mak ayah. .


tapi kan korang, bukan ja kita kena berjaya dalam pelajaran. . dalam semua aspek sepatutnya kita kena berjaya. . em, macam tugas sorang anak pd dua orang tua kita. . kn2 ?? :) ha, bnyk benda sebenarnya yg kita buleyh bt tuk b'bakti kt org tua kita. . contoh mcm tolong diorang kemas rumah, dengar kata pun da cukup. . yg tu pn da bt diorang rasa bahagia. . percaya la apa yg aku cakap. . korang seniri boley tgok reaksi muka diorang masa tu. .

tak pun kalau tak tau nak bt apa utk tolong mak ayah kita, mendoakan mereka pun da cukup. . doa seorang anak tu amat penting tambah lg bg mereka yg dah tak ada mak ayah. . ingat tau, jangan pernah lupa untuk doakan mak ayah kita & ahli keluarga kita yg lain sekali. . insyaAllah, keluarga tue pasti akan bAhaG!a. .



doa macam nie pun da okay. . ^__^


doa ni kita boleyh amalkan setiap kali lepas kita sembahyang. . ingat tu. . aku nak sgt dapat keredhaan ALLAH & mak ayah masa belajar kt cni. . bak kata pepatah Arab, keredhaan ALLAH terletak pada keredhaan ibu bapa. . so, jagalah perasaan mak ayah kita untuk dapatkn keredhaan kedua-dua nya. .

ermm, aku nak jugak berjaya dalam menjadi anak yg solehah pada mak ayah aku. . anak yg patuh segala suruhan ALLAH & mak ayah aku. .




korang pun mesti nak jd anak soleh & solehah kn ??


so, usaha la semampu mungkin & yg terbaik untuk jadi kn diri kita dekat dgn ALLAH, Rasul & mak ayah kita k. . .

buat mak & ayah, ct sayang sangat sangat kat mak ngn ayah. . tima kasih da didik ct dari kecik sampai sekarang, tanpa mak & ayah siapala ct. . huhu T___T



ummi. .




ayah tersayang. .


so rasanya setakat ni la entry untuk malam ni. . kalau da boleh menaip tu, payah nk berenti sebenarnya. .hehe ^^ apa2 pn hopefully readers n followers sekalian dpt jgak isi yg aku sampaikn dlm entry nie. . sekadar perkongsian bersama ea. .

da baca jgn lupa like & komen ea. . apa2 cadangan tambahan aku alu2 kn. . hihi =.=
semoga kita dpt jumpa lg di entry lain yg akn datang. . insyaAllah !!

see u & all my visitors. . . tata, xoxo ^^




eNj0y rEaD!ng n SeNyUm sElaLu ^___^

10 000 pengomen terhebat !!:

aracahayacinta said...

kite sama lah.. sem 2.. :(

ct nyssa said...

@aracahayacinta
ye kew?? ouh, papn all da best k my dear ^_^

ShalleyaNna said...

kita serupa,, =)

ct nyssa said...

@ShalleyaNna
apa yg serupa awak?? btw tnx follow kite ^__^

Seneorita Baharin said...

@aracahayacinta
good luck dear..n nice entry...follow u.. ;) freely visit my blog k.. hee

ct nyssa said...

@Seneorita Baharin
tnx dear. . follow u too ^__^

sherotpetot said...

meh sama2 kita buat yang lebih baik untuk sem 2 ni.. hehe.. folo u ^^

ct nyssa said...

@sherotpetot
insyaAllah, moga dpt yg terbaik kn ?? tnx dear ^^

::Misz sunsWeetz:: said...

gudluck in ur study^^ 202^^

ct nyssa said...

@::Misz sunsWeetz::
tnx dear ^__^